پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
رازهای ذهن
نوشته شده در یک شنبه 16 شهريور 1393
بازدید : 104
نویسنده : رویا

چهار سوی ذهن  همه ما محتاج یک انقلاب درونی هستیم.در معادله زندگی آینده هیچ وقت با گذشته برابر نیست

 

 

 این دلها همانند تن ها خسته می شوند برای نشاط آن به سخنان تازه حکیمانه روی بیاورید.(حضرت علی ع / حکمت ۱۹۷)

  رازهای شگفت انگیز ذهن انسان 

 ذهن شما همه چیز را کنترل می کند ... پس باید رازهای درون ذهنتان را بدانید .. مغز ما یک دینام هزار ولتی است که متاسفانه  اکثرمان بیش از یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم.( ویلیام جیمز)

به نظر شما مغز انسان چگونه کار میکند ؟ ایا میدانید مغز انیشتین چند برابر مغز یک انسان معمولی بود؟ آیا می دانید قضیه نسبیت انیشتین ناشی از قدرت ذهن و خلاقیت او بوده؟؟ به نظر شما او به چه نکاتی  از ذهن خود پی برده بود ؟ آیا میدانید  رییس جمهورهای دنیا  از رازهای قدرت ذهن استفاده می کنند ؟ بزرگترین راز جهان هستی را کشف کنید با دانستن رازهای ذهنتان به  رازهای موفقیت خواهید رسید .

ذهن انسان همه چیز را کنترل می کند . ادراکات، تصورات ، تفکرات ، اعتقادات . بطور کلی تمام جنبه های شناختی رفتار انسان تحت کنترل است. جهان و هر آنچه  که در آن موجود است، ازطریق تصورات ما در ذهن انعکاس می یابد. ما می توانیم از طریق  روشهای کنترل ذهن این تصورات را تغییر دهیم و آن وقت خواهیم دید که واقعیت های زندگی ما نیز دستخوش تغییر خواهند شد، یا به زبان دیگر اگر ما توان آن را داشته باشیم که ذهن خودمان را تحت کنترل در آوریم قادر خواهیم بود دنیای مطابق با آرمانها و ایده آل های خودمان بسازیم.   جواب بزرگترین پرسش دانشمندان اینجاست... رازهای شگفت انگیز ذهن انسان تصویر ذهنی که ما از خویش داریم براساس اعتقادات ، باور ها ، ارزش های حاکم بر جامعه، تجارب گذشته ، موفقیت ها ، شکست ها ، تحقیرها  و پیروزیها شکل گرفته است  و از مجموعه این عوامل است که در ذهن تصویری از خود می سازیم.

ذهن انسان دارای دو بخش است :

ذهن هوشیار یا ضمیر خود آگاه   

ذهن نیمه هوشیار یا ضمیر ناخودآگاه

 بهترین راه درک ذهن هوشیار و نیمه هوشیار این است ک به آنها بصورت یک باغچه نگاه کنیم . شما یک باغبان هستید و در طول روز مشغول کاشتن دانه هایی ( همانهائی که روزانه به فکر خود راه می‌دهید) هستید. هرچه را که می کارید در تن و محیط زندگیتان درو می کنید . اکنون مشغول کاشتن افکار مربوط به آرامش ، عمل درست، حسن نیت و سعادت بشوید و  به آرامی و علاقه در باره ویژگیهای آنها بیندیشید، آنچه را که اندیشیده اید به طور کامل در ذهن آگاهتان جای دهید و به کاشتن این دانه های شگفت انگیز ادامه دهید دراین صورت محصول با شکوهی را درو خواهید کرد. ذهن شما همه چیز را کنترل می کند ... پس باید رازهای درون ذهنتان را بدانید ....با دانستن رازهای ذهنتان به  رازهای موفقیت خواهید رسید... اگر راز ذهن را بدانید به رازهای شاد زیستن پی خواهید برد


:: برچسب‌ها: رازهای , ذهن ,



تفاوت شخصیت چشم آبی‌ها با چشم قهوه ای ها
نوشته شده در یک شنبه 16 شهريور 1393
بازدید : 64
نویسنده : رویا

 

در حالی که گفته می شود رنگ چشم، پنجره ای به روح انسان است اما تحقیقات جدید نشان می دهد رنگ چشم افراد می تواند نشانه ای از وضعیت سلامتی فرد نیز باشد. محققان سالها در تلاش برای رمزگشایی ارتباط بین رنگ چشم و سلامت او بوده اند.

گروهی می گویند رنگ چشم بر میزان دردی که فرد احساس می کند تاثیر دارد، احتمال ابتلای فرد به دیابت را تعیین می کند و سرعت ذهن را نشان می دهد.

هر آنچه درباره رنگ چشم باید بدانید/ تفاوت شخصیت چشم آبی‌ها

* تاثیر رنگ چشم بر تحمل درد در جدیدترین تحقیقات، دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ دریافتند، زنان سفید پوست با رنگ چشم روشن – سبز یا آبی- در تحمل درد یا اضطراب عملکرد بهتری نسبت به زنانی دارند که رنگ چشم شان قهوه ای یا فندقی است.

"انا بلفر" استاد هوشبری در این دانشگاه گفت: مطالعه 58 زن باردار نشان داد آنهایی که رنگ چشم روشن دارند، در زمان زایمان درد کمتری تجربه می کنند.

همچنین زنانی که رنگ چشم روشن دارند، پس از زایمان اضطراب، افسردگی و افکار منفی کمتری را از خود بروز می دهند.

نتایج این تحقیقات در نشست سالانه انجمن درد آمریکا عرضه شده است.

اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است تا دلایل این تفاوت شناسایی شود اما محققان ارتباط ژنتیکی را عامل این امر می دانند.

تا همین اواخر دانش پژوهان فکر می کردند یک شکل از یک ژن برای رنگ های آبی و یک ژن دیگر برای رنگ های تیره تر وجود دارد.

دکتر "جری لوهلانن" پژوهشگر ارشد علوم زیست مولکولی در دانشگاه جان مور لیورپول گفت: اکنون می دانیم که رنگ چشم بر اساس 12 تا 13 تغییر تکی در ژنهای مردم تعیین می شود.

به گفته وی این نشانگرهای ژنتیکی به ما شانس خوبی می دهد که رنگ چشم یک فرد را مشخص کنیم. این روزها می توانیم با دقت 70 تا 90 درصدی رنگ چشم را درست پیش بینی کنیم.

این گروه از پژوهشگران در تلاشند رنگ چشم قربانیان قتل یا تصادف را از روی بقایای اسکلت آنها تشخیص دهند.

* ژن های چند منظوره محققان می گویند ژنهای دخیل در تعیین رنگ چشم، چند کاره و چند منظوره هستند. این ژنها کارهای دیگری نیز در بدن انجام می دهند. مثلا ژن یکی از این ژنها به نام NCX-4 که با بیان رنگ چشم تیره تر مرتبط است پروتئین های مختلفی را کنترل می کند که یکی از آنها با درد مرتبط است.

همچنین ژنهای دیگری که با رنگدانه رنگ چشم تیره – ملانین-  مرتبط  شده اند، با درد مرتبطند.

بیماری ارثی کبدی سندورم دوبین جانسون نیز که موجب بروز رنگدانه های قهوه ای در سلول های کبدی می شود با ملانین مرتبط است.

* تمایل چشم آبی ها به مصرف الکل محققان بیمارستان دولتی جورجیا با بررسی 12 هزار زن دریافتند آنهایی که رنگ چشم روشن تر دارند بیش از آنهایی که رنگ چشمشان تیره است، الکل مصرف می کنند.

* مغز فعال تر در چشم قهوه ای ها ملانین نه تنها تیرگی رنگ چشم را تعیین می کند بلکه برای ارتباط الکتریکی بین سلول های مغزی خاصیت عایق و نارسایی نیز دارد.

هر چه ملانین در مغز بیشتر باشد اثر بخشی و حساسیت سلول های مغزی بیشتر شده و مغز بهتر کار می کند.

نتایج این تحقیقات در نشریه تفاوت های شخصیتی و فردی منتشر شده است.

این مطالعات که نتایج آن در نشریه Perceptual and Motor Skills  منتشر شده می تواند توضیح دهد که چرا زمان واکنش در افراد دارای رنگ چشم قهوه ای سریع تر از چشم روشن هاست.

* مطالعه بهتر با چشم آبی دانش پژوهان دانشگاه ادینبورگ در سال 1991 نیز از این حکایت دارد که دانشجویان دارای رنگ چشم تیره، عملکرد بهتری در آزمایش هوش زمان محدود دارند.

ظاهرا واکنش کندتر افراد دارای رنگ چشم آبی احتمالا به معنای آن است که آنها با ملاحظه تر و راهبردی تر فکر می کنند.

در آزمایش های دانشگاه لوئیزویل نشان داده شد، دانشجویان چشم آبی در فعالیت هایی که نیازمند طرح ریزی و ساختاربندی زمانی بود مانند گلف و مطالعه برای آزمون های پایان ترم، عملکرد بهتری دارند.

* همه انسان ها چشم قهوه ای دارند رنگ چشم آبی نتیجه یک تکامل انسانی جدید است.

محققان دانشگاه کپنهاگ می گویند جهش ژنی نیازمند این رنگ، به طور تصادفی و شانسی در جایی در نزدیکی سواحل دریای سیاه در یک فرد و حدودا شش هزار تا 10 هزار سال پیش روی داده و منشا تمامی انسانهای چشم آبی امروزی بوده است.

تغییر ژنتیکی، رنگ آبی را در قرنیه نمی سازد بلکه بیشتر سازوکاری را که رنگدانه قهوه ای ملانین را می سازد، خاموش می کند.

دکتر هانس ایبرگ از دانشگاه کپنهاگ می گوید: در اصل چشم همه ما قهوه ای است. یک نظریه می گوید آب و هوای سرد و آسمانهای تیره به گسترش تغییر رنگ کمک می کند.

نبود ملانین موجب می شود رنگ پوست افراد نیز روشن تر شود و پوست بور و روشن جذب ویتامین D را افزایش می دهد. این تغییرات امکان جذب ویتامین دی را برای اهالی اقلیم شمالی که نور آفتاب کمی دریافت می کنند ضروری است.

* خطر بروز نابینایی برای چشم آبی ها چشمان آبی همچنین نور را به طور تدریجی از خود از خود عبور می دهند از این رو می توانند در نور خورشید ضعیف تر، دید خوبی داشته باشند.

فرانچسکا مارچتی از مرکز چشم پزشکی دانشگاه کالج لندن گفت: افزایش حساسیت به نور موجب می شود افراد چشم آبی بیش از دیگران به بیماری تحلیل ماکولای مرتبط با سن ( AMD ) مبتلا شوند. در این بیماری سلول های حساس به نور در عقب چشم، شروع به از بین رفتن می کنند و دید کم می شود. این امر در مورد افراد چشم سبز نیز صدق می کند.

*رنگ چشم روشن و دیابت دیابت نوع یک بیماری دیگری است که با رنگ چشم مرتبط شده است.

یک مطالعه توسط محققان ایتالیایی نشان می دهد افراد چشم آبی بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

محققان دریافتند در بین شهروندان لاتزیو و ساردینا که دیابت نوع یک دارند 21 درصد ، چشم آبی هستند و 9 درصد از مبتلایان رنگ چشم دیگری دارند. سه تغییر ژنی مرتبط با رنگ چشم روشن با بروز بیماری دیابت مرتبط شده اند.

* تاثیر رنگ چشم بر شنوایی مطالعات مختلفی حاکی ازآن است که در کارخانه های دارای سر و صدای بلند، کارگرانی که رنگ چشم روشن دارند بیش از بقیه دچار مشکلات شنوایی می شوند.

محققان در بیمارستان ملی عصب شناسی و جراحی اعصاب در لندن می گویند رنگدانه ملانین می تواند به حفاظت از اعصاب مغزی در برابر آسیب ناشی از سر و صدا کمک کند.

رنگ چشم و شخصیت در سال 1977 محققان در نشریه روانشناسی اجتماعی اعلام کردند احتمال آنکه افراد چشم آبی در گفتگو با یک مشاور احساسات درونی خود را فاش کنند بسیار کم است. مطالعات بیشتر از این یافته حمایت کرده است.

در مطالعه دیگری در سال 2006 ، روانشناسان آلمانی دریافتند کودکان چشم آبی بیش از کودکان چشم قهوه ای احساسات خود را پنهان می کنند.

مطالعه جداگانه نیز نشان داد کودکان چشم آبی نسبت به چیزهای جدید هوشیار تر عمل می کنند.

محققان اهل چک در سال 2010 کشف کردند مردان دارای چشم قهوه ای از مردان چشم آبی مقتدر ترند.

آنها می گویند رنگ چشم آبی با کودک مرتبط است از این رو افراد چشم آبی بیشتر کودکانه به نظر می رسند.

رنگ چشم دائمی تا زمانی که نوزاد به سن 9 ماهگی نرسد مشخص نمی شود چرا که تولید ملانین که تعیین کننده رنگ چشم قهوه ای و تیره است زمان بر بوده و طول می کشد تا بدن نوزاد انسان ملانین تولید کند. در برخی از کودکان این تولید

رنگ 18 ماه طول می کشد


:: برچسب‌ها: تفاوت , شخصیت , چشم , آبی‌ها , با چشم , قهوه ای ها ,



ایا شما فرد غر غروری هستید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 162
نویسنده : رویا

غرولند كردن، يكي از نشانه هاي فعاليت من ضعیف هر کسی است غرولند کردن نشان می دهد که شما نمی خواهید مسئولیت زندگی خود را به عهده گیرید




ایا شما فرد غر غروری هستید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 202
نویسنده : رویا

غرولند كردن، يكي از نشانه هاي فعاليت من ضعیف هر کسی است غرولند کردن نشان می دهد که شما نمی خواهید مسئولیت زندگی خود را به عهده گیرید




امروز چه عمل کوچکی می توانید انجام دهید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 89
نویسنده : رویا

تحقیقات پژوھشگران ، پیوسته نشان داده است كه افرادموفق معمولاٌ به سرعت تصمیم می گیرند و وقتی
انجام كاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود بر نمی گردند.بر عك س ، اشخاص شكست خورده
معمولاٌ دیر تصمیم می گیرند و تصمیم خود را به آسانی عوض می كنند




امروز چه عمل کوچکی می توانید انجام دهید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 166
نویسنده : رویا

تحقیقات پژوھشگران ، پیوسته نشان داده است كه افرادموفق معمولاٌ به سرعت تصمیم می گیرند و وقتی
انجام كاری را درست بدانند به آسانی از تصمیم خود بر نمی گردند.بر عك س ، اشخاص شكست خورده
معمولاٌ دیر تصمیم می گیرند و تصمیم خود را به آسانی عوض می كنند




این احساس اطمینان از کجا امده
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 196
نویسنده : رویا

ھر فرض یا نظر را بصورت رویه میزی در نظر بگیرید.اگر میز، پایه نداشته باشد به چیزی متكی نیست.نظریه
ھم در صورتی به صورت عقیده در می آید كه پایه ھایی داشته باشد.این پایه ھا كه موجب اطمینان می شوند
عمدتاٌ ناشی از تجارب مرجع ھستند.مثلاٌ اگر معتقد باشید كه فرد باھوشی ھستید، احتمالاٌ تجارب قبلی
شما(نمرات زمان تحصیل و یا اظھارنظر دیگران)باعث ایجاد این عقیده شده است.
البته ما برای احساس اطمینان ، محدود به تجارب گذشته خوی ش نیستیم.
ما نیزمانند راجربانیستر می توانیم از قدرت تصور خود به عنوان تجارب مرجع استفاده كنیم و نسبت به كارھایی
كه ھنوز انجام نداده ایم، در خویشتن احساس اطمینان به وجود آوریم.




بازدید : 72
نویسنده : رویا

نرمش و جست وخیز ، ورزشی عالی است
2 – فشاری كه بر بدن وارد می كند ، كمتراز فشاری است كه در ھنگام دویدن بر بدن وارد می شود.
3 – در ھنگام جست وخیز، نمی توانید از لبخند خودداری كنید.
4 – رانندگان اتومبیلھا نیز با دیدن شما لبخند می زنند و سرگرم می شوند




بازدید : 171
نویسنده : رویا

بسیاری از مردم ، گناه نارسائیھای زندگی خود را به گردن وقایع و اتفاقات می اندازند .در حالی كه آنچه
زندگانی ما را شكل می دھد، خود آن وقایع نیست، بلكه معنایی است كه به آن رویدادھا می دھیم.
در جنگ ویتنام ، دو نفر تیر می خورند، ھر دو اسیر می شوند و بارھا تحت شكنجه قرار می گیرند.یكی شان
دست به خودكشی می زند، ودیگری روز به روز ایمان ش نسبت به انسانیت و خالق متعال، قویتر می شود.
امروز، شرح زندگی این مرد كه جرالد كافی نام دارد ، یادآور نیروی عظیم روح انسانی است كه می تواند بر
ھرگونه درد و رنج و مانع و مشكلی غلبه كند.




تعریف موفقیت به زبان ساده
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 209
نویسنده : رویا

یكی از تعریفھای موفقیت از نظر من این است:طوری زندگی كنید كه دائماٌ احسا س لذت فراوان كنید و كمتر
دچار رنج شوید، و با توجه به شرایط زندگیتان، كاری كنید كه اطرافیانتان نیز طعم خوشی و لذت را بیشتر
بچشند تا مزه رنج و سختی .برای انجام این كار باید از رشد فكری برخوردار باشید و شوق كمك و خدمت در
سر داشته باشید.




بازدید : 101
نویسنده : رویا

رمز رسیدن به ھدفھا، شرطی كردن ذھن است .دست كم روزی دوبار ، ھدفھایی را كه نوشته اید بررسی
كنید.آنھا را در جایی قرار دھید كه ھر روزچشمتان به آنھا بیفتد :مثلاٌ در دفتریادداشتھای روزانه ، روی میز
كار ، در كیف پول یا روی آینه دستشویی كه در ھنگام اصلاح صورت آنھا را ببینید .به خاطر داشته باشید كه
اگر دائماٌ راجع به چیزی فكركنید و افكار خود راروی آن متمركز سازید ، به سوی آن حركت می كنید .
است. ( RAS) این، راھی ساده و بسیار پر اھمیت برای برنامه ریزی نظام فعال كننده شبكه ذھنی




زندگی نامه
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 222
نویسنده : رویا

جرج سانتايانا  فيلسوف و شاعر اسپانيايي- امريكايي ( 1863- 1952 ) ويرايش : مريم فودازي

«جرج سانتایانا» در سال ۱۸۶۳ در «مادرید» اسپانيا متولد شد. مادرش اسكاتلندی و پدرش اسپانیایی بود. وي در سن ۹ سالگی به همراه خانواده به آمریكا مهاجرت كرد و در «بوستون» ساكن شد. سانتايانا در مدرسه لاتین «بوستون» و دانشگاه «هاروارد» كمبریج به تحصیل پرداخت و تا ۵۰ سالگی در آمریكا ماند. سپس زندگی اش را به عنوان یك محقق سرگردان آغاز كرد. او در سال ۱۹۱۲ به اروپا سفر كرد و پس از سه سال زندگي در انگلیس و فرانسه، به رم رفت. سخنرانیهای «سانتایانا» پیرامون فلسفه تاریخ، بنیان كتاب «زندگی خرد» او را بنا نهاد؛ وي در این كتاب به تفسیر نقش خرد در فعالیتهای روح انسان می‏پردازد.  «سانتايانا» يك ماترياليست [ =ماده گرا ] به تمام معناست و از لحاظ اعتقادي گرايش به افلاطون دارد، ولي او را از شكاكان قرن بيستم مي‌دانند. او به جاودانگي عقل ايمان دارد و اگرچه فيلسوفي مادي است، تعريف كاملي از ماده - كه مبناي عقيده‌اش باشد- ندارد.  كتابهاي معروف «سانتايانا» عبارتند از : «حيات عقل» و «احساس زيبايي».  سانتایانا بر ابن باور بود كه شادی، بهترین خیر برای روح انسان به شمار مي رود و هماهنگ‏سازی علايق مختلف به وسیله خرد، بهترین راه حفظ شادی است. تنها رمان او با نام «آخرین پیورتین» كه در سال ۱۹۳۶ منتشر شد، جزء پرفروش ترین كتابهاي آمریكا بود و نامزد «جایزه پولتیزر» شد. كتاب «اشخاص و مكانها» نیز زندگینامه خود اوست كه در شمار یكی از بهترین زندگینامه‏های موجود و هم ردیف «در جستجوی زمان از دست رفته» اثر «پروست» و «تعلیم هنری» «آدامز» قرار مي گيرد. برخی دیگر از آثار وی شامل : « خرد در هنر» ،«سه شاعر فیلسوف»، «لوكوتیوس»، «دانته‏ و گوته»، «شخصیت و تفكر در ایالات متحده»، «قلمروهای وجود» و مقالاتی در باب نقد ادبی است. سانتايانا در سال ۱۹۵۲ در رم درگذشت.    برگرفته از :    http://www.aftab.ir  http://www.persianbook.net




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 231
نویسنده : رویا

با محبت مي توان دنيا را تسخير كرد.((؟

بايد كنترل ترحم خود را به طور كامل در دست داشته باشي. وگرنه ترحمي كه كنترلش از دست شخص خارج شود، بيشتر از بي رحمي زيان مي رساند.((؟))

شادي حقيقي از آن كساني است كه قلبي مالامال از محبت دارند.((؟))

 




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 129
نویسنده : رویا

با محبت مي توان دنيا را تسخير كرد.((؟

بايد كنترل ترحم خود را به طور كامل در دست داشته باشي. وگرنه ترحمي كه كنترلش از دست شخص خارج شود، بيشتر از بي رحمي زيان مي رساند.((؟))

شادي حقيقي از آن كساني است كه قلبي مالامال از محبت دارند.((؟))

 




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 113
نویسنده : رویا

بدترين افراد كسي است كه مردم از او بترسند.((؟))

علت اينكه زنبورها اينقدر وز وز مي كنند اين است كه بلد نيستند حرف بزنند.((؟))

مانند عده كمي از مردم فكر كن و مانند بيشتر مردم سخن بگو.((؟))

هر سخن كه از دل برآيد بر دل نشيند و چون از زبان برآيد از گوش تجاوز ننمايد




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 197
نویسنده : رویا

بدترين افراد كسي است كه مردم از او بترسند.((؟))

علت اينكه زنبورها اينقدر وز وز مي كنند اين است كه بلد نيستند حرف بزنند.((؟))

مانند عده كمي از مردم فكر كن و مانند بيشتر مردم سخن بگو.((؟))

هر سخن كه از دل برآيد بر دل نشيند و چون از زبان برآيد از گوش تجاوز ننمايد




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 130
نویسنده : رویا

يك بار پشيمان نشدم از اينكه چرا نگفتم، ولي بارها پشيمان شدم از آنچه گفتم.((؟))

مديران بدانند، دگرگوني مانند مرگ پرهيز ناپذير است.((؟))

نداشتن انعطاف يكي از بدترين نقطه ضعف ها است. مي توانيد بياموزيد كه شتابزدگي را كنار بگذاريد، ترس را با اعتماد به نفس و تنبلي را با نظم و انظباط جايگزين كنيد. اما براي سرسختي و انعطاف ناپذيري ذهن پادزهري وجود ندارد. اين خصلتي است كه باعث مي شود شخص با دست خويش گور خود را بكند.((؟))

 




کورش کبیر
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 192
نویسنده : رویا

پرفسور ایلیف مدیر موزه لیورپول انگلستان :
 در جهان امروز بارزترین شخصیت جهان باستان كورش شناخته شده است . زیرا نبوغ و عظمت او در بنیانگذاری امپراتوری چندین دهه ای ایران مایه شگفتی است . آزادی به یهودیان و ملتهای منطقه و كشورهای مسخر شده كه در گذشته نه تنها وجود نداشت بلكه كاری عجیب به نظر می رسیده است از شگفتی های اوست .
 
دكتر هانری بر دانشمند فرانسوی - تمدن ایران باستان :
 این پادشاه بزرگ یعنی كورش هخامنشی برعكس سلاطین قسی القب و ظالم بابل و آسور بسیار عادل و رحیم و مهربان بود زیرا اخلاق روح ایرانی اساسش تعلیمات زردشت بوده. به همین سبب بود كه شاهنشاهان هخامنشی خود را مظهر صفات (خشترا) می شمردند و همه قوا و اقتدار خود را از خدواند دانسته و آنرا برای خیر بشر و آسایش و سعادت جامعه انسان صرف می كردند .
 




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 124
نویسنده : رویا

چون بيد خم شو، چون بلوط مقاوم باش.((؟))

مرد براي جنگ آفريده شده است و زن براي فراهم كردن آسايش مرد جنگاور.((؟))

نبايد چيزي گفت مگر آنچه را كه لازم است و زماني كه لازم است.((؟))

صنعت و هنر بسيار است و زندگي كوتاه.((؟




جملات زیبا
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 102
نویسنده : رویا

كسي كه به جلو نگاه نمي كند، عقب مي ماند.((؟))

هركس در جهان آرزويي دارد : يكي مال مي خواهد، يكي افتخار و يكي زيبايي. اما به نظر من، يك دوست حقيقي از تمام اينها بهتر است.((؟))

تنها بنايي که هر چه بيشتر بلرزد محکمتر مي شود، دل آدمي است.((؟))




داستان اهسته بران
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 52
نویسنده : رویا

به نام خدا
حسام مردی خوش اخلاق و خوب بود ولی یک خصوصیت متفاوت هم داشت که موقع
صحبت از رانندگی و هنگام رانندگی خودش را بهتر از همه می دانست و این
را
شاید یکی از نقاط ضعف او باید حساب کرد
او برای دید و بازید و احوالپرسی به شمال و به خانه خاله خود رفته بود
شاید به داستان ما ربطی نداشته باشد ولی او مجرد هم بود
او علاقه زیادی به رانندگی و اتومبیل داشت و همیشه
برای شوخی هم که شده پسر خاله اش به او می گفت:تو باید راننده مسابقات فرمول یک باید میشدی
اودر روز شنبه خودش را به قرار مهمی باید می رساند
او تا روز جمعه  شمال ماند و به گردش و تفریح پرداخت
خاله اش به حسام گفت:خاله جون بنظرم تو باید امروز حرکت میکردی اگر که واقعا
قرار مهمی داری
اگر که نداری دو سه روز دیگه بمون بعد بسلامت هر جا که خواستی برو
حسام:نه خاله جون من باید فردا صبح زود حرکت کنم بعدش حتما شب به خونه می رسم
خاله:حسام جون فردا دوباره دیونه بازی در نیاری توی جاده خطرناک....خاله
حسام:باشه خاله بس دیگه حوصله نصیحت ندارم دیگه
من میرم بخوابم
روز شنبه فرا رسید
حسام با اقوام خودش خداحافظی کرد و سوار ماشینش شد و رفت
حسام دیشب اصلا خوابش نبرده بود
و کمی خواب الود بود
او از همین اول که وارد جاده کمربندی شد سرعت خودشو بیشتر از 90 کیلومتر کرد
که حداکثر سرعت اتومبیل در جاده است
حسام فکر می کرد که اگر با سرعت بیشتر از 100 تا برود  چقدر مسیر را زودتر
طی خواهد کرد
او وقتی که به تابلو این مسیر با دوربین کنترل می شود نزدیک میشد
سعی می کرد تا رسیدن به دوربین با سرعت قانونی حرکت کند
اما به محض رد کردن دوربین سرعت خودش را افزایش می داد
او بعضی اوقات حتی به خطوط ممتد وسط جاده اعتنایی نمی کرد و
به راحتی از ماشین جلویی خودش سبقت می گرفت
او 12 ساعت رانندگی کرده بود و با وجود خستگی به رانندگی ادامه میداد
که سر یه پیچ تند که سبقت ممنوع هم بود سبقت گرفت
غافل از این که محل پیچ که منطقه حادثه خیزی هم است به  وسیله مامورین زحمتکش
راهنمایی و رانندگی کنترل می شود
و حسام خان به وسیله علامت پلیس
کنار میزنه
بعد
حسام از ماشینش پایین می اد و میگه:جناب سروان خواهش می کنم این بار من ببخشید
اخه یه قرار مهم دارم
افسر پلیس:جانم هنوز که من چیزی راجب تخلفات  جناب عالی بهتون نگفتم
افسر  ادامه داد
شما اینجا
سبقت غیر مجاز انجام دادید
و چند ساعت پیش هم
به وسیله دوربین تخلف سرعت
بیش از حد براتون ثبت شده
چند دقیقه بعد
حسام با ناراحتی تمام جریمه های خودشو تحویل گرفت و حرکت کرد
اقا حسام بدون استراحت
و
با ناراحتی از جریمه شدن به راه خود ادامه داد
او فقط به چند کیلومتری شهر خودش رسیده بود
که
 
چند ثانیه خوابش برد
و ماشینش به سمت
چپ منحرف شد
و  با یک خودرو پراید تصادف کرد
چند ساعت بعد از حادثه
مامورین پلیس راهنمایی ورانندگی
و اورزانس راه
در محل حادثه حضور داشتن
خبر نگار یه شبکه تلویزیونی
به سمت افسر پلیس امد و گفت:
علت حادثه چی بوده
و افسر جواب داد: علت حادثه خواب الودگی راننده زانتیا بوده و بعدش انحراف به چپ
خبر نگار:این حادثه زخمی هم داشته ؟
افسر:خدا را شکر فقط راننده پراید جراحت سطحی داشتن و مداوا سرپایی شدن
راننده زانتیا هم
به دلیل بسته بودن کمر بند
و فعال شدن کیسه های هوا
جراحتی ندیدند
اهسته برانید
دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است




بدانید چه موقع تغییر روش بدهید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 54
نویسنده : رویا

هر تصميمي كه مي گيريد، خود را متعهد به انجام آن كنيد، ولي اگر گاهي ديديد كه آن
تصميمي كه گرفته ايد، به نفع شما نيست، تجديد نظر كنيد و تصميم تان را عوض كنيد.
حقة زندگي اين است كه براي گرفتن تصميمي غلط نگران نشويد، بايد بدانيد كه چه
موقع آن را درست كنيد




بله این کلمه جادویی
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 87
نویسنده : رویا

همين حالا سر تان را تكان دهيد، بالا و پايين ببريد و به آرامي بگوييد بله
بله این کلمه کوچولوی سه حرفی خیلی بهتر از یک کلمه معمولی است این عصاره تفکر من قوی است این کلمه می گوید مهم نیست که در زندگی من چه اتفاقی می افتد مهم این است که من چیز فوق العاده ای از ان به دست می اورم




به شریک زندگی خود قوت قلب بدهید
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 85
نویسنده : رویا

بيشتر وقت ها شريك زندگي شماست كه بيشتر از همه بر موفقيت شما پافشاري
مي كند، اما با اعتماد به نفس تازه و قدرتي كه پيدا مي كنيد، ممكن است او بترسد و
احساس تنهايي كند
به همسر خود قوت قلب بدهيد و از او حمايت كنيد، در ضمن بگوييد كه براي ادامة
تكامل خود مصمم هستيد




ضرورت داشتن هدف
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 116
نویسنده : رویا

انتخاب هدف ، یکی از ضرور تهای زندگی
است که اگر آگاهانه انجام نشود، ن اآگاهانه
صورت خواهد گرفت. یکی از ضرور تهای
انتخاب هدف ، این است که تمرکز ذهنی را
به همراه خواهد داشت. داشتن ذهنی متمرکز
، یکی از شر طهای لازم برای موفقیت است.
یک ذهن متمرکز قدرت تفکر و خلاقیت
دارد و پر از انرژی است، بنابراین می تواند در
مسایل کنکاش کند و اعماق آنها را ببیند. نقطه
روبروی ذهن متمرکز ، یک ذهن آشفته است.
با یک ذهن آشفته نمی توانیم کاری از پیش
ببریم و تمام انرژ یمان صرف کارهای بیهوده
میشود




موسیقی نشاط انگیز
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 91
نویسنده : رویا

موسیقی وقتی از آهنگهاي نشاط انگیز و یا نواهاي حزن آمیز تشکیل شود به خصوص اگر با ارتعاشات عجیب و غریب سمفونیک
و جاز همراه گردد، مسلماً تعادل لازم بین اعصاب نباتی را بر هم زده و این عمل اصول حساس زندگی اعم از هضم، جذب، دفع و
ترشحات، ضربان قلب و وضع فشار مایعات بدن و … را مختل ساخته و رفته رفته شخص را به امراضی نزدیک میکند که پزشکی
امروز با تمام پیشرفتهاي چشمگیرش از معالجه آن عاجر میماند. مثلاً آهنگهاي نشاط انگیز افراطی میتواند باعث نوعی
تحریک اعصاب گردیده و به گونهاي آنها را تهییج نماید که به تدریج منجر به ناراحتی روانی مانند بیداريهاي شبانه (شب بیداري
بیش از حد)، فعالیتهاي بیموقع، خوشیهاي ناگهانی، خندههاي بیجا، پرگویی، اداي سخنان مسخره و هذیان گویی، حالت
عصبانیت و ناراحتیهاي دیگري شده که تکرار و جلسات موسیقی براي دلباختگان آن پدید میآورد. البته با ارائه این وضع ممکن
است شخص دچار نوعی جنون به نام مانی ( 21 ) گردد و در مواقعی که با موسیقی سر و کار ندارد آواز بخواند و دست و پایش را
حرکت داده و با میز و صندلی ضرب گرفته و حرکات مسخره انجام دهد ( 22 ). در بعضی از مواقع این نوع جنون شدت پیدا کرده و
شخص را به بیماري پارانویا ( 23 ) گرفتار مینماید به صورتی که ادعاهاي بیمورد نموده و خود را شریفتر و بالاتر از همه میداند.
24 ) اگر در زندگی کسانی که علاقه زیادي به شنیدن موسیقی، مخصوصاً موسیقی نشاط انگیز دارند، حوادثی رخ دهد که باعث )
نگرانی روحی آنها شود بردباري و تحمل براي آنها مقدور نبوده و در بعضی از مواقع به خاطر سانحه کوچکی اقدام به خودکشی
نمایند




آهنگهاي طبیعی
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 114
نویسنده : رویا

آهنگهاي طبیعی عبارت است از: نغمه جویبارها و آبشارها، صداي وزش بادهاي ملایم در درختان، نواي پرندگان یا آواز قمري و
کبک و هزار دستان، اینگونه نواهاي طبیعی چون غالباً یک رنگ و یک نواخت و بر یک آهنگ و میزان ملایم مسرت بخش است
و مانند آهنگهاي غیر طبیعی داراي ارتعاش و زیر و بمهاي عجیب و غریب نیست علاوه بر آنکه زیانی بهمراه ندارد، مفرح روح
نیز میباشد و استفاده از این نوع نواهاي طبیعی قسمتی از خستگیهاي روحی را به طور واقعی بر طرف کرده و بر نشاط و انبساط
آدمی میافزاید




نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 103
نویسنده : رویا

مهد پرورش خرد، آغوش عقل نيست، بلكه دامان عشق است. نهال خرد بايد در كوزه عشق كاشته شود و با آب احساسات آبياري گردد.((موريس مترلينگ))

گاه در عشق مي آموزيم كه رعايت حال ديگري بهتر از پافشاري در اثبات عقيده است.((لئوبوسكاليا))

بيشتر وقتها ما بدون اينكه آگاه باشيم در گرو عشق هستيم.((لئوبوسكاليا))




عشق
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 116
نویسنده : رویا

مردي كه سزاوار گرفتن نام "مردي" باشد به كار خود بيش از همه ي جهان و حتا بيش از هر زني كه او را دوست مي دارد عشق مي ورزد.((آندره موروا))

بهترين كتابها و رمان هاي عاشقانه آنهايي هستند كه به آنها كه سزاوار حقيقي محبت و عشق اند، راه و رسم زندگاني را بياموزند.((آندره موروا))

يكي از موارد اساسي آيين دلبري اين است كه شخصي كه مي خواهد محبوب باشد بايد وقت بيشتري را صرف تربيت و فرهنگ خويش نمايد.((آندره موروا))

هر كاري كه با عشق و محبت آغاز مي گردد، لذت بخش و سرورآميز است، اما عشقي كه با كار آميخته شود لذت اش بيشتر و مسرت و سرور آن افزونتر است.((آندره موروا




عشق
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 123
نویسنده : رویا

عشق، امري كاملاً باطني و ذاتي و مربوط به نفس خود ما است و ما موجوداتي را كه حقيقي باشند دوست نداريم، بلكه موجوداتي را دوست داريم كه خود، آنها را آفريده ايم.((مارسل پروست))

عشق مانند آن بوته ي خاري است كه هرچه بيشتر در كندن آن از زمين تلاش شود، آن خارها بيشتر در جسم و گوشت طرف مقابل نفوذ و رسوخ مي نمايد.((آندره موروا))

وقتي كه غذايي به عشق و محبت نرسد و بي قوت بماند، يا به خواب مي رود و يا فنا مي شود و يا به علت نقص كمك از مبدأ كمال و فراواني دچار كاستي مي شود.((آندره موروا))




عشق
نوشته شده در چهار شنبه 11 دی 1392
بازدید : 131
نویسنده : رویا

عشق، امري كاملاً باطني و ذاتي و مربوط به نفس خود ما است و ما موجوداتي را كه حقيقي باشند دوست نداريم، بلكه موجوداتي را دوست داريم كه خود، آنها را آفريده ايم.((مارسل پروست))

عشق مانند آن بوته ي خاري است كه هرچه بيشتر در كندن آن از زمين تلاش شود، آن خارها بيشتر در جسم و گوشت طرف مقابل نفوذ و رسوخ مي نمايد.((آندره موروا))

وقتي كه غذايي به عشق و محبت نرسد و بي قوت بماند، يا به خواب مي رود و يا فنا مي شود و يا به علت نقص كمك از مبدأ كمال و فراواني دچار كاستي مي شود.((آندره موروا))




صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد